Nr | Titel | Auteur | Beschrijving | Categorie |
---|---|---|---|---|
SCH-11671 | Sapiens | Yuval Noah Harari | Honderdduizend jaar geleden waren er wel zes verschillende menssoorten. Nu is er maar één soort over, en dat zijn wij. Homo sapiens. Hoe komt het dat alleen wij zijn overgebleven? Hoe kwamen onze voorvaderen op het idee om steden en zelfs koninkrijken te stichten? Waarom gingen we in goden geloven, maar ook in natiestaten, en in bedrijven. Waarom vertrouwen we op geld, boeken en wetten? En hoe zal onze wereld er in de toekomst uitzien? In Sapiens neemt Yuval Noah Harari ons mee op een fascinerende reis door de geschiedenis van de mensheid. Wie zijn we? Waar komen we vandaan? En hoe zijn we geworden wie we nu zijn? In zijn aanstekelijke relaas laat Harari ons kennismaken met een raadselachtig fenomeen: de mens. 'Zeventigduizend jaar geleden was Homo sapiens nog een onbeduidende diersoort die zo'n beetje zijn eigen gangetje ging in een uithoek van Afrika. In de millennia daarna veranderde hij zichzelf in de absolute heerser van de planeet en de grootste nachtmerrie van het ecosysteem.' |
Algemeen |
SCH-11666 | (Leer studenten) Leren met succes | Surma e.a. | Studenten kunnen zelfstandig met Studeren met succes aan de slag, maar de echte kans tot succes ligt in de ondersteuning die jij als docent kan bieden. Studenten leren namelijk niet zelfregulerend leren door enkel zelfregulerend te leren. Leren, studeren en instructie zijn nauw met elkaar verweven. In die zin heeft dit boek een unieke aanpak, het vertelt jou wat een docent tijdens de les kan doen om studenten te ondersteunen die met Studeren met succes aan de slag gaan. |
Algemeen |
SCH-11665 | Studeren met succes | Surma e.a. | Studenten kunnen zelfstandig met Studeren met succes aan de slag, maar de echte kans tot succes ligt in de ondersteuning die jij als docent kan bieden. Studenten leren namelijk niet zelfregulerend leren door enkel zelfregulerend te leren. Leren, studeren en instructie zijn nauw met elkaar verweven. In die zin heeft dit boek een unieke aanpak, het vertelt jou wat een docent tijdens de les kan doen om studenten te ondersteunen die met Studeren met succes aan de slag gaan. |
Algemeen |
SCH-11663 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11662 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11661 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11660 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11659 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11658 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11657 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11656 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-11655 | Wijze lessen | Surma e.a. | Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België. De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes. Ze verklaren vanuit wetenschappelijk onderzoek waarom die principes werken en ze geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas. Ze kregen daarbij hulp van een heleboel leraren die met praktijkvoorbeelden illustreren hoe ze aan de slag gingen met de principes. |
Algemeen |
SCH-00903 | Kunst in beeld: Het verre Oosten | Hugo Munsterberg | kunstgeschiedenis, China, Japan, Indië, Zuidoost-Azë« | Algemeen |
SCH-00389 | Wiskundig vademecum | NACHTEGAEL | Een synthese van de leerstof voor wiskunde. | Algemeen |
SCH-01794 | Galerie de la peinture | Louis-Henri Parias | Rijk geïllustreerd overzicht van de schilderkunst | Algemeen |
SCH-00965 | Beeldende kunst en onze hersenen | Lamberto Maffei, Adriana Fiorentini | Beeldende kunst, hersenen | Algemeen |
SCH-00964 | Beeld en verbeelding: tussen kijken en zien | Irvin Rock | Beeld, verbeelding: tussen kijken en zien | Algemeen |
SCH-00962 | De taal van de kunst | M. Van Haesebrouck e.a. | Beeldende kunst, architectuur en toegepaste kunst, muziek, fotografie en film | Algemeen |
SCH-00961 | De arend en de zon: 3000 jaar Mexicaanse kunst. | Paleis voor schone kunsten Europalia 93 | Mexico, Mexicaanse kunst | Algemeen |
SCH-00960 | Openbaar kunstbezit 85-86: Dieren als model | J. Theuwissen | Het dier in de Vlaamse schilder-en beeldhouwkunst. | Algemeen |
SCH-00979 | Beroemde musea van de wereld: Louvre Parijs | Spectrum | Musea, Louvre, Parijs | Algemeen |
SCH-00955 | Kunstschatten van het Vaticaan | D. Redig De Campos | kunstgeschiedenis, architectuur, schilderkunst, plastiek, Vaticaan | Algemeen |
SCH-00954 | Kunstschatten van Rome | D. Redig de Campos | kunstgeschiedenis, architectuur, schilderkunst, plastiek | Algemeen |
SCH-00951 | Atrium cultuurgidsen: de bouwwerken van Gaudi. | Juan Bassegoda Nonell | Kunstgeschiedenis, Gaudi | Algemeen |
SCH-00949 | Atrium cultuurgidsen: Notre-Dame en Sainte-Chapelle | Geno Pampaloni | Kunstgeschiedenis | Algemeen |