Nr |
Titel |
Auteur |
Beschrijving |
Categorie |
SCH-01860 |
Ilias en Odyssea |
Homeros |
Vertaling |
Griekse auteurs |
SCH-01859 |
Philoktetes |
Sophocles |
Grieks toneel vertaald en ingeleid |
Griekse auteurs |
SCH-01857 |
Prometheus gebouid |
Aeschylus |
Griekse tragedie met inleiding. |
Griekse auteurs |
SCH-01855 |
Zeven tegen Thebe |
Aeschylus |
Griekse tragedie met inleiding. |
Griekse auteurs |
SCH-01853 |
Offerplengsters |
Aeschylus |
Tweede deel van de Orestie, toneel. |
Griekse auteurs |
SCH-01849 |
De vrede |
Aristophanes |
Politieke komedie over de gevolgen van oorlog. |
Griekse auteurs |
SCH-01847 |
Acharniërs |
Aristophanes |
In deze politieke klucht worden de zegeningen van de vrede voor ogen gehouden na de start van de Peloponnesische oorlog. |
Griekse auteurs |
SCH-01846 |
De mysantroop |
Menander |
Vertaling Griekse komedie met inleidende uiteenzetting over komedies. |
Griekse auteurs |
SCH-01844 |
Het scheidsgerecht |
Menander |
Deze bewerking bevat, naast de vertaling van de bestaande Griekse fragmenten, een reconstructie voor die passages, die in het oorspronkelijke geheel of gedeeltelijk ontbreken. |
Griekse auteurs |
SCH-01842 |
Makrina |
Gregorius van Nyssa |
Persoonlijke herinnering van de kerkvader toegedragen aan een van zijn zusters, Makrina. Vertaling |
Griekse auteurs |
SCH-01840 |
Leven van Soloon |
Ploetarchos van Chaironeia |
Vertaling van Ploetarchos' levensbeschrijvingen. |
Griekse auteurs |
SCH-01838 |
Kano/kajak en canadees |
Obstoj,Knap en Suchotsky |
Alle facetten van de kanosport zijn deskundig beschreven, onder andere de wedstrijdsport, zowal vlak- als wild water, de marathon, slalom en kanopolo. |
L.O. |
SCH-01836 |
Algemeen gedeelte Initiator |
Vlaamse trainersschool Bloso |
De opleiding van initiator is de eerste stap in de opleidingsstructuur van de Vlaamse trainersschool. Deze opleiding biedt een basisvorming waar de aandacht uitgaat naar het leren lesgeven in veilige omstandigheden. |
L.O. |
SCH-01835 |
Algemeen gedeelte Trainer B en Instructeur B |
Vlaamse Trainersschool Bloso |
Voor een didactisch verantwoorde praktijkles sport |
L.O. |
SCH-01516 |
Hersenen en gedrag |
Christen & Klivington |
Hersenen gedrag |
Gedragswetenschappen |
SCH-01513 |
Psychologie |
Ouweneel |
Een christelijke kijk op het mentale leven |
Gedragswetenschappen |
SCH-01512 |
De naakte mens |
Morris |
Menselijk gedrag en signalen |
Gedragswetenschappen |
SCH-01511 |
De naakte ziel |
Eysenck |
Psychologie hersenen gedrag biologie |
Gedragswetenschappen |
SCH-01508 |
Psychologie in de moderne wereld |
Bühler |
Psychologie |
Gedragswetenschappen |
SCH-01507 |
Sociale psychologie. Een maatschappijkritische benadering |
Eskola |
Psychologie Maatschappijkritiek |
Gedragswetenschappen |
SCH-01506 |
Sociologische encyclopedie |
Rademaker |
Sociologie |
Gedragswetenschappen |
SCH-01502 |
Vrouwen en mannen in België |
Instituut voor gelijkheid |
Genderstatistieken en genderindicatoren editie 2006 |
Cultuurwetenschappen |
SCH-01832 |
Wagner |
Max Prick van Wely |
Over leven en werk van Wagner in de reeks Musica-Serie |
Muziek |
SCH-01499 |
Expeditie België |
PATRICIA POPELIER, Catherine Van De Heyning |
Veel mensen keren zich af van politiek en staat, omdat ze niet wijzer worden uit alle informatie die ons dagelijks bereikt. Toch zijn het dikwijls vragen die de gehele bevolking aangaan, omdat ze het hart van de staatsinrichting treffen. Dit boek kan geen pasklaar antwoord geven op alle problemen. Wel willen we inzicht geven in het kader waarin al deze politieke twisten en problemen zich afspelen. Het gaat dan over de principes die de Belgische staatsorganisatie beheersen en over de instelliingen die daarin een rol spelen. Wat is nu eigenlijk een democratie, een rechtsstaat, een federale staat en een confederatie? Wat is de rol van politieke partijen, parlementen en regeringen? Hoe verlopen verkiezingen en wat is de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde? Wat is het Grondwettelijk Hof, dat deze kieskring ongrondwettig acht? Hoe democratisch is een referendum en waarom hebben we een monarchie? Wij hopen met dit boek een ruim publiek te bereiken. We willen zo de grondwet terug dichter bij de mensen brengen. De principes die we in het eerste deel beschrijven, bijvoorbeeld over de rechtsstaat, de democratie en de grondrechten, zijn immers bedoeld om de mensen te betrekken bij het beleid en om hen te beschermen tegen de overheid. Het engagement van alle burgers is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat België een democratische, grondwettelijke rechtsstaat blijft. |
Cultuurwetenschappen |
SCH-01498 |
Verdragen tot oprichting van de Europese Gemeenschap |
EU |
Verdragen tot wijziging van deze verdragen |
Cultuurwetenschappen |