Nr | Titel | Auteur | Beschrijving | Categorie |
---|---|---|---|---|
SCH-05327 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05326 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. |
Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05325 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05323 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05322 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05321 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05320 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05319 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05318 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05317 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05316 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05315 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05314 | Century. De ring van vuur | BACCALARIO Pierdomenico | De ring van vuur is het eerste deel van de razendspannende vierdelige serie Century voor 12+. Vier tieners komen elkaar tegen in het hedendaagse Rome, als drie van hen met ouder(s) een vakantie hebben geboekt in het hotel van Elettra's vader. Het is eind december 1999 en de afsluiting van het millennium komt eraan. Volgens (ook na het lezen van het boek) onduidelijke bronnen moet er eens in de honderd jaar een uitdaging worden aangegaan om de wereld in stand te houden. De opdracht zit in een koffertje dat het viertal in handen krijgt. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05310 | Gebr. | LIESHOUT Ted van | In het oeuvre van Ted van Lieshout neemt Gebr. een belangrijke plaats in; het is het deels autobiografische verhaal over het verlies van zijn broer. Kun je nog een broer zijn als je broer dood is? Dat vraagt de zestienjarige Luuk zich af als zijn jongere broer Marius is gestorven. | Nederlandse romans-jeugd |
SCH-05313 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05312 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05311 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05309 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05308 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05307 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05306 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05305 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05304 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05303 | Dracula | STOKER Bram | 'There he lay looking as if youth had been half-renewed, for the white hair and moustache were changed to dark iron-grey, the cheeks were fuller, and the white skin seemed ruby-red underneath; the mouth was redder than ever, for on the lips were gouts of fresh blood, which trickled from the corners of the mouth and ran over the chin and neck. Even the deep, burning eyes seemed set amongst the swollen flesh, for the lids and pouches underneath were bloated. It seemed as if the whole awful creature were simply gorged with blood; he lay like a filthy leech, exhausted with his repletion.' Thus Bram Stoker, one of the greatest exponents of the supernatural narrative, describes the demonic subject of his chilling masterpiece Dracula, a truly iconic and unsettling tale of vampirism. | Engelse romans |
SCH-05302 | Maus de volledige editie | SPIEGELMAN Art | In deze biografische strip vertelt Art Spiegelman, winnaar van de Pulitzerprijs, het verhaal van zijn Joodse vader en moeder. Deze krijgen het in het door nazi-Duitsland bezette Polen heel moeilijk. De verschillende groeperingen zijn getekend als dieren, zo zijn nazi's katten en Joden muizen. Dit maakt het verhaal heel toegankelijk. Wat ook heel bijzonder is aan deze strip, is dat ook de totstandkoming deel uitmaakt van het verhaal. Spiegelman gaat keer op keer op bezoek bij zijn vader, die in Amerika woont, en ondervraagt hem over de jaren tijdens de oorlog, het ontsnappen aan deportatie, het overleven in de kampen, maar ook de tijd na de bevrijding en op welke manier hij zijn vrouw terugvond. | Graphic novels Nederlands |