Nr | Titel | Auteur | Beschrijving | Categorie |
---|---|---|---|---|
SCH-12148 | Dodelijk patroon | Jo Nesbo | Een jonge vrouw wordt in haar flat in Oslo vermoord. Van haar linkerhand is een vinger afgesneden en achter haar ooglid zit een kleine, rode diamant in de vorm van een pentagram. Rechercheur Harry Hole wordt samen met zijn collega en rivaal Tom Waaler op de zaak gezet. Aanvankelijk wil Hole niets met het onderzoek van doen hebben, en zeker niets met Waaler, die hij verdenkt van moord en wapensmokkel. Veel keuze heeft hij echter niet, want hij staat op het punt ontslagen te worden. Bovendien blijft het niet bij dit ene slachtoffer. Een reeks van gelijksoortige moorden vormt een vijfpuntig patroon op de kaart van Oslo en brengt de stad in de greep van een seriemoordenaar, die elke vijfde dag een nieuw slachtoffer maakt. Vastbesloten de dader op te sporen en Tom Waaler als crimineel te ontmaskeren komt Hole onverwacht zelf tegenover de politie te staan. De moeilijke keuzes die hij moet maken bepalen zijn toekomst als rechercheur. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12147 | De stad der blinden | José Saramago | Een man wordt getroffen door een plotse blindheid, die besmettelijk blijkt. Al snel ziet een groot deel van de bevolking van Lissabon niets meer. Alle slachtoffers worden door de autoriteiten in een ziekenhuis geïsoleerd. Binnen korte tijd spelen zich daar verschrikkelijke taferelen af en wordt de scheidslijn tussen goed en kwaad pijnlijk actueel. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12146 | fRANKENSTEIN | Mary Shelley | Bij Frankenstein denken de meeste mensen aan het grote, groene monster met schroeven in zijn hoofd. Maar dat is niet het verhaal dat Mary Shelley in 1816 opschreef. Dat verhaal gaat over de ambitieuze wetenschapper Victor Frankenstein, die een levend wezen weet te creëren. Zijn schepping, het ‘monster’, voelt zich in de steek gelaten door zijn maker en begint dood en verderf te zaaien – uit wanhoop. Frankenstein is het tweede deel in de Blossom Books wereldklassiekers-lijn, en is verteld door Maria Postema. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12145 | De stille kracht | Louis Couperus | In het meesterwerk van Couperus vindt op Java een aantal onverklaarbare gebeurtenissen plaats. De inwoners wijten die aan 'de stille kracht', een Indisch mysterie dat het volk in zijn greep houdt. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12144 | Indische duinen | Adriaan Van Dis | De eerste schepen met repatrianten werden nog met slingers en toespraken ingehaald, maar tegen de tijd dat mijn vader aankwam stond er geen erewacht meer aan de kade. Nederland had het druk met de wederopbouw, wilde van verre helden niets weten en nog minder van het gerommel dat Indie dreigde. Het was genoeg geweest, er waren genoeg zonen geofferd. Wie daar ooi vocht, had verloren en kon er maar beter over zwijgen. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12143 | Zand | Jef Geeraerts | 'Vincke en Verstuyft zijn des lezers vrienden geworden.' ALGEMEEN DAGBLAD |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12142 | Duizend schitterende zonnen | Khaled Hosseini | De ongeschoolde Mariam is vijftien wanneer ze wordt uitgehuwelijkt aan de dertig jaar oudere schoenverkoper Rasheed in Kabul. Jaren later moet zij de beeldschone en slimme Laila naast zich dulden, die door Rasheed na een raketaanval uit het puin is gered. Rasheed neemt Laila in huis in de hoop dat zij hem de zoon zal schenken die Mariam hem niet kan geven. In eerste instantie overheersen tussen de twee vrouwen gevoelens van achterdocht en jaloezie, maar door de tirannieke houding van Rasheed ontstaat er langzamerhand een innige vriendschap. Samen zetten Mariam en Laila alles op alles om te overleven in de eindeloze oorlog van Afghanistan, die voor hen ook binnenshuis woedt. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12141 | De stad der blinden | José Saramago | Een rij auto’s staat te wachten voor een rood stoplicht. Als het licht eindelijkop groen springt, trekt de eerste auto niet op, tot groeiend ongenoegen vande automobilisten erachter. Als ze het portier opentrekken, treffen ze eenwanhopige bestuurder aan, die alleen maar kan uitbrengen dat hij van hetene op het andere moment blind is geworden. Deze openingsscène is de katalysator van een reeks verbijsterendegebeurtenissen, die algauw apocalyptische vormen aanneemt. Deblindheid blijkt besmettelijk: al snel ziet een groot gedeelte van de bevolkingvan Lissabon niets meer. Alle slachtoffers worden in een ziekenhuisgeïsoleerd. Binnen korte tijd spelen zich daar verschrikkelijke taferelen af,die de vraag naar goed en kwaad haast ondraaglijk actueel maken. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12140 | Monte Carlo | Peter Perrin | Monaco, mei 1968. Net voor de start van de grand prix formule 1 is het publiek getuige van een vreselijk ongeluk. De bescheiden Jack Preston, monteur bij Team Lotus, redt het leven en vooral het gezicht van Deedee, jonge filmster en belichaming van de nieuwe zeden. Weer thuis bij zijn vrouw, in een afgelegen Engels dorp waar de jaren vijftig maar moeilijk wijken, wacht Jack met verlangen en angst op een teken van Deedee, dat zijn leven zal veranderen. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12139 | Echt verliefd! | Cathy Kelly | Evie, de alleenstaande moeder van een rebelse tienerdochter, is van plan opnieuw te trouwen met de aardige Simon. Alles lijkt in orde, maar Evie is hopeloos romantisch. Ze blijft fantaseren over wilde mannen die haar willen veroveren – en die helemaal niet op Simon lijken. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12138 | De stad der blinden | José Saramago | Een rij auto’s staat te wachten voor een rood stoplicht. Als het licht eindelijkop groen springt, trekt de eerste auto niet op, tot groeiend ongenoegen vande automobilisten erachter. Als ze het portier opentrekken, treffen ze eenwanhopige bestuurder aan, die alleen maar kan uitbrengen dat hij van hetene op het andere moment blind is geworden. Deze openingsscène is de katalysator van een reeks verbijsterendegebeurtenissen, die algauw apocalyptische vormen aanneemt. Deblindheid blijkt besmettelijk: al snel ziet een groot gedeelte van de bevolkingvan Lissabon niets meer. Alle slachtoffers worden in een ziekenhuisgeïsoleerd. Binnen korte tijd spelen zich daar verschrikkelijke taferelen af,die de vraag naar goed en kwaad haast ondraaglijk actueel maken. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12137 | Onder de korenmaat | Maarten t'Hart | Een dertigjarige vrouwelijke dierenarts wordt verliefd op een vijfenveertigjarige musicus. De man, wiens voorgeschiedenis nog zal worden verhaald in Het woeden der gehele wereld, heeft zijn leven min of meer onder controle. Nu slaat de bliksem in. Hij wordt op zijn beurt hevig verliefd. Maar al snel is bij haar de verliefdheid aan het afnemen. Ze geeft daar op een even zorgeloze en ontactische als spontane en vanzelfsprekende wijze blijk van. Bij de man echter is de liefde ongebroken, hetgeen beklemmend contrasteert met de manier waarop hij wordt afgedankt. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12136 | Het testament | John Grisham | Troy Phelan is een oude, excentrieke man, wiens vermogen wordt geschat op elf miljard dollar. Hij heeft niet lang meer televen, want in zijn hoofd zit een kwaadaardige tumor. Vol ongeduld wachten zijn erfgenamen-in gezelschap van hun gretige advocaten-op zijn dood en op het voorlezen van zijn testament, dat van hen allen multimiljonairs zal maken. Troy verafschuwt hen, stuk voor stuk. Hij heeft een hekel aan zijn drie ex-vrouwen en een zo mogelijk nog grotere afkeer van zijn zes kinderen, die geen van allen een knip voor de neus waard zijn. Daarom heeft hij een duivels plan bedacht. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12135 | De PG | Jef Geeraerts | lbert Savelkoul, procureur-generaal te Antwerpen, is aan het einde van zijn schitterende carriére. Zijn vrouw van oude Belgische Adel, heeft zich verschanst in het Opus Dei, waarvan hun zoon volwaardig lid is. Via het Opus hoopt zij een adelijke titel voor haar kinderen te verwerven. De prijs die zij daartoe moet betalen is hoog. Intussen laat het Opus Die de PG, die een maîtresse heeft, door detectives schaduwen. Deze poging tot chantage loopt volkomen uit de hand. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12122 | Liefdesverhalen uit de Decamerone | Boccaccio | In 1348 wordt Florence getroffen door een pestepidemie, die genadeloos om zich heen grijpt. Zeven jonge vrouwen en drie jongemannen ontvluchten Florence en trekken zich terug op het Toscaanse platteland. Om de tijd te doden vertellen ze elkaar elke dag verhalen, die variëren van scabreus tot hoofs, van dramatisch tot komisch. Allemaal zijn ze een lofzang op het menselijk vernuft en op het rake woord, dat levens kan redden: de tien vertellers overleven de Zwarte Dood. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12119 | Slapende honden | Ruth Rendell | Iedereen heeft iets weggestopt in een laatje van zijn ziel... |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12117 | Het boek van Bod Pa | Anton Quintana | Perregrin heeft zijn been gebroken, en dat wil maar niet genezen. Teneinde raad ontbiedt zijn rijke vader een oude vriend: Bod Pa. |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12116 | Déjà vu | Esther Verhoef | In Déjà-vu van Esther Verhoef raakt de 27-jarige Eva Lambregts haar baan als journaliste bij de krant kwijt. Ze besluit om uit te huilen bij haar beste vriendin. Dianne heeft een halfjaar eerder alle schepen achter zich verbrand en zich teruggetrokken in een afgelegen gehucht in Frankrijk. Bij aankomst treft Eva echter een verlaten huis aan. Ze vertrouwt erop dat haar grillige vriendin snel van zich zal laten horen en neemt haar intrek in het huis. Maar Dianne geeft taal noch teken. In het dorp gebeuren vreemde dingen. Wie sluipt er `s nachts door de bossen rond de woning, en waarom reageren de dorpelingen zo vijandig? Eva wil weten wat er met Dianne is gebeurd en gaat op onderzoek uit. En dat had ze beter niet kunnen doen. Over Esther Verhoef Esther Verhoef veroverde in 2006 met haar thriller Rendez-vous in één keer de bestsellerlijsten en werd al snel een van de succesvolste schrijvers van Nederland. Verhoefs werk is in tal van landen verschenen en meermalen bekroond en genomineerd. In 2011 won zij met Déjà-vu de NS Publieksprijs. Esther schrijft samen met haar man Berry Verhoef onder de naam Escober psychologische actiethrillers. En in 2012 verscheen haar eerste roman: Tegenlicht. Alle thrillers en de roman van Esther Verhoef zijn ook in dwarsligger® verschenen, evenals twee Escober-titels. Quotes `De gelauwerde schrijfster schiet met dit psychologische horrorverhaal over een oude vriendschap weer helemaal raak. Trefzeker en razend spannend. LINDA. `Déjà-vu is buitengewoon spannend, sfeervol, vrouwelijk zonder tuttig te zijn, maar bovenal: heel goed geschreven. De Telegraaf `Met grote vaart, trefzekere stijl, sterk gevoel voor sfeer en goed uitgewerkte personages heeft Verhoef met Déjà-vu wederom een buitengewoon spannend psychologisch horrorverhaal geschreven. Verhoef bezit de gave nergens te veel weg te geven en weet een voortdurende spanningsboog te creëren. Nu.nl `Déjà-vu is een goed geschreven thriller, vol vaart, emotie en spanning. Het boek speelt voor een belangrijk deel in Frankrijk. Dat Esther Verhoef daar een tijd heeft gewoond, blijkt wel uit de manier waarop zij de stilte en de ontvangst in een kleine Franse gemeenschap beschrijft. Het geeft een extra dimensie aan een toch al heerlijke thriller. Algemeen Dagblad |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12053 | Het gouden ei | Tim Krabbé | Rex stond weer op en liep naar de auto. Hij pakte het polaroidtoestel uit Saskia?s mand en maakte een foto van het benzinestation. Een grapje voor zo meteen, maar hij zag ook de blikken al voor zich die kennissen, Saskia en hijzelf elkaar nog jaren later zouden toewerpen als ze het onderschrift in het album zagen: total-tankstation met daarin Saskia, enkele minuten voordat zij voor het eerst op de Autoroute zal chaufferen. De foto aan een punt houdend keek hij hoe het total-station en de geparkeerde auto?s, haast of ze even leefden, uit de chemicaliën opdoemden. Het Gouden Ei (1984), de klassieker van Tim Krabbé, werd tweemaal verfilmd: in Nederland als Spoorloos (1988) en in de Verenigde Staten als The Vanishing (1993). Het boek werd wereldwijs vertaald en er werden meer dan een kwart miljoen exemplaren van verkocht. 'Een fascinerend verhaal, uitstekend geschreven, met goed getimede informatie en virtuoze tempowisselingen. Een juweeltje.' NRC Handelsblad 'Een verpletterende oefening in psychologische horror. Deze bedrieglijk eenvoudige roman verkoopt de lezer een dreun die hem doet duizelen.' Publisher's Weekly 'Een meesterwerkje.' Algemeen Dagblad 'Tim Krabbés slimme psychoroman is een meesterwerk.' Frankfurter Rundschau 'Subtieler, suggestiever, spannender blik in de afgronden van de ziel is niet mogelijk.' Stadtblatt Osnabrück |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12052 | Het gouden ei | Tim Krabbé | Rex stond weer op en liep naar de auto. Hij pakte het polaroidtoestel uit Saskia?s mand en maakte een foto van het benzinestation. Een grapje voor zo meteen, maar hij zag ook de blikken al voor zich die kennissen, Saskia en hijzelf elkaar nog jaren later zouden toewerpen als ze het onderschrift in het album zagen: total-tankstation met daarin Saskia, enkele minuten voordat zij voor het eerst op de Autoroute zal chaufferen. De foto aan een punt houdend keek hij hoe het total-station en de geparkeerde auto?s, haast of ze even leefden, uit de chemicaliën opdoemden. Het Gouden Ei (1984), de klassieker van Tim Krabbé, werd tweemaal verfilmd: in Nederland als Spoorloos (1988) en in de Verenigde Staten als The Vanishing (1993). Het boek werd wereldwijs vertaald en er werden meer dan een kwart miljoen exemplaren van verkocht. 'Een fascinerend verhaal, uitstekend geschreven, met goed getimede informatie en virtuoze tempowisselingen. Een juweeltje.' NRC Handelsblad 'Een verpletterende oefening in psychologische horror. Deze bedrieglijk eenvoudige roman verkoopt de lezer een dreun die hem doet duizelen.' Publisher's Weekly 'Een meesterwerkje.' Algemeen Dagblad 'Tim Krabbés slimme psychoroman is een meesterwerk.' Frankfurter Rundschau 'Subtieler, suggestiever, spannender blik in de afgronden van de ziel is niet mogelijk.' Stadtblatt Osnabrück |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12051 | Het gouden ei | Tim Krabbé | Rex stond weer op en liep naar de auto. Hij pakte het polaroidtoestel uit Saskia?s mand en maakte een foto van het benzinestation. Een grapje voor zo meteen, maar hij zag ook de blikken al voor zich die kennissen, Saskia en hijzelf elkaar nog jaren later zouden toewerpen als ze het onderschrift in het album zagen: total-tankstation met daarin Saskia, enkele minuten voordat zij voor het eerst op de Autoroute zal chaufferen. De foto aan een punt houdend keek hij hoe het total-station en de geparkeerde auto?s, haast of ze even leefden, uit de chemicaliën opdoemden. Het Gouden Ei (1984), de klassieker van Tim Krabbé, werd tweemaal verfilmd: in Nederland als Spoorloos (1988) en in de Verenigde Staten als The Vanishing (1993). Het boek werd wereldwijs vertaald en er werden meer dan een kwart miljoen exemplaren van verkocht. 'Een fascinerend verhaal, uitstekend geschreven, met goed getimede informatie en virtuoze tempowisselingen. Een juweeltje.' NRC Handelsblad 'Een verpletterende oefening in psychologische horror. Deze bedrieglijk eenvoudige roman verkoopt de lezer een dreun die hem doet duizelen.' Publisher's Weekly 'Een meesterwerkje.' Algemeen Dagblad 'Tim Krabbés slimme psychoroman is een meesterwerk.' Frankfurter Rundschau 'Subtieler, suggestiever, spannender blik in de afgronden van de ziel is niet mogelijk.' Stadtblatt Osnabrück |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12050 | Het gouden ei | Tim Krabbé | Rex stond weer op en liep naar de auto. Hij pakte het polaroidtoestel uit Saskia?s mand en maakte een foto van het benzinestation. Een grapje voor zo meteen, maar hij zag ook de blikken al voor zich die kennissen, Saskia en hijzelf elkaar nog jaren later zouden toewerpen als ze het onderschrift in het album zagen: total-tankstation met daarin Saskia, enkele minuten voordat zij voor het eerst op de Autoroute zal chaufferen. De foto aan een punt houdend keek hij hoe het total-station en de geparkeerde auto?s, haast of ze even leefden, uit de chemicaliën opdoemden. Het Gouden Ei (1984), de klassieker van Tim Krabbé, werd tweemaal verfilmd: in Nederland als Spoorloos (1988) en in de Verenigde Staten als The Vanishing (1993). Het boek werd wereldwijs vertaald en er werden meer dan een kwart miljoen exemplaren van verkocht. 'Een fascinerend verhaal, uitstekend geschreven, met goed getimede informatie en virtuoze tempowisselingen. Een juweeltje.' NRC Handelsblad 'Een verpletterende oefening in psychologische horror. Deze bedrieglijk eenvoudige roman verkoopt de lezer een dreun die hem doet duizelen.' Publisher's Weekly 'Een meesterwerkje.' Algemeen Dagblad 'Tim Krabbés slimme psychoroman is een meesterwerk.' Frankfurter Rundschau 'Subtieler, suggestiever, spannender blik in de afgronden van de ziel is niet mogelijk.' Stadtblatt Osnabrück |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-12049 | Het gouden ei | Ti Krabbé | Rex stond weer op en liep naar de auto. Hij pakte het polaroidtoestel uit Saskia?s mand en maakte een foto van het benzinestation. Een grapje voor zo meteen, maar hij zag ook de blikken al voor zich die kennissen, Saskia en hijzelf elkaar nog jaren later zouden toewerpen als ze het onderschrift in het album zagen: total-tankstation met daarin Saskia, enkele minuten voordat zij voor het eerst op de Autoroute zal chaufferen. De foto aan een punt houdend keek hij hoe het total-station en de geparkeerde auto?s, haast of ze even leefden, uit de chemicaliën opdoemden. Het Gouden Ei (1984), de klassieker van Tim Krabbé, werd tweemaal verfilmd: in Nederland als Spoorloos (1988) en in de Verenigde Staten als The Vanishing (1993). Het boek werd wereldwijs vertaald en er werden meer dan een kwart miljoen exemplaren van verkocht. 'Een fascinerend verhaal, uitstekend geschreven, met goed getimede informatie en virtuoze tempowisselingen. Een juweeltje.' NRC Handelsblad 'Een verpletterende oefening in psychologische horror. Deze bedrieglijk eenvoudige roman verkoopt de lezer een dreun die hem doet duizelen.' Publisher's Weekly 'Een meesterwerkje.' Algemeen Dagblad 'Tim Krabbés slimme psychoroman is een meesterwerk.' Frankfurter Rundschau 'Subtieler, suggestiever, spannender blik in de afgronden van de ziel is niet mogelijk.' Stadtblatt Osnabrück |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-11901 | Georgia's kooklessen | Jenny Nelson | Als Georgia's culinaire carrière in New York abrupt eindigt, ziet ze nog maar één uitweg: opnieuw beginnen in Toscane... |
Nederlandse romans-volwassenen |
SCH-11900 | Souvenir | Suzanne Vermeer | Een Italiaanse zomer vol geheimen... |
Nederlandse romans-volwassenen |